Yukon Manhunt (1951)

Avontuur / Western

geregisseerd door Frank McDonald
met Kirby Grant, Gail Davis en Margaret Field

De Canadese Mountie Rod Webb moet onderzoeken waarom drie boodschappers met de salarisuitbetalingen van de Kenmoremijn zijn beroofd en vermoord. Rod reist naar de mijn per trein met Jane Kenmore, de nicht van de mijneigenaar, de salarisuitbetaler Brown, de gewapende bewaker Le Clerque en de jonge mijnbouwingenieur Len en zijn zus Polly. Iemand doet stiekem chemische stoffen in het ventilatiesysteem en in de verwarring worden Brown en de treinconducteur gedood. Ook is na de verwarring het geld voor de salarisuitbetalingen verdwenen. Rod verdenkt betrokkenheid van Kenmore, zijn nicht Jane en Le Clerque bij de diefstal.