Lady of the Tropics (1939)

1 stem

Drama / Romantiek

geregisseerd door Jack Conway
met Robert Taylor, Hedy Lamarr en Joseph Schildkraut

Bill Carey is een playboy die verliefd wordt op Manon deVargnes Carey, een beeldschone vrouw uit Frans Indochina. Ze worden op elkaar verliefd, maar Bill realiseert zich dat ze nooit samen kunnen zijn wegens hun verschil in sociale klasse.

avatar van Dutchfan
"Lady of the tropïcs" vertelt het verhaal van een beeldschone vrouw Manon deVargnes (lamarr),die in Saigon onderhouden word door twee schatrijke mannen.
Haar droomwens is Saigon te verlaten om naar Parijs te vertrekken,het geboorteland van haar vader.
Haar schatrijke minnaar Pierre Delaroch (Joseph Schildkraut) heeft veel macht op het eiland en en wil haar niet kwijt,dus houdt hij haar vertrek tegen.

Alles verandert als Manon verliefd word op de Amerikaan Bill Carey (Robert Taylor).
Ze trouwt met hem en wil met hem naar Amerika vertrekken,maar ook nu houdt haar nu-ex minnaar haar vertrek tegen,met fatale gevolgen.

"Lady of the Tropics"is een echte draak van een film.
Hedy Lamarr is beeldschoon,vooral in de close-ups,maar is zo overdreven glamorous gekleed,dat het lachwekkend is.
Ook acteert ze zo nu en dan verschrikkelijk slecht,vooral in het laatste deel van de film.