Radar Men from the Moon (1952)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Fred C. Brannon
met George Wallace, Aline Towne en Roy Barcroft

Strategische doelen op aarde worden vernietigd door een onbekend wapen. Hoofd Staatsveiligheid Henderson vermoedt dat het gaat om een laserwapen dat op de maan staat. Hij geeft Commando Cody de opdracht om met behulp van een geheime 'jet-suit' de zaak te onderzoeken. Al gauw raakt die verwikkeld in een gevecht met huursoldaten op aarde die werken voor Krog, de man op de maan. Uiteindelijk zal hij in een experimentele raket er naar toe moeten om de plannen van Krog te verhinderen.

avatar van Beertje45
Hier wil je geen haast 3 uur aan spenderen, geloof me maar. Het betreft hier trouwens geen speelfilm maar een complicatie van afleveringen uit een tv reeks die duidelijk zwaar te kampen had met een erg mager budget, dit valt vooral op door de setaankleding en ook dat vele shots meerdere malen werden gebruikt. De ruimtereizen duren amper een oogwenk, buiten vuur en vuistgevechten moet je niets anders verwachten of het moet het regelmatige tenenkrommend acteerwerk zijn. Het eerste uurtje is vermakelijk om een wanhopige poging te aanschouwen om er iets goeds van te maken. Duidelijk is wel waar het latere The Rocketeer mosterd haalde.