Extreme Honor (2001)

Actie

geregisseerd door Steven Rush
met Dan Andersen, Michael Ironside en Olivier Gruner

Luitenant en Navy S.E.A.L. John Brascoe wordt, na een undercover opdracht met dodelijke afloop, door zijn partner aangewezen als de schuldige. Zijn positie en zijn trots worden afgenomen en hij komt voor een nieuwe vijand te staan: de kanker waar zijn zoon aan lijdt. Alleen een zeer experimentele en kostbare behandeling biedt hoop. Maar dan hoort John dat een miljardair miljoenen biedt aan iedereen die succesvol zijn zwaarbewaakte huis binnen dringt.

djelle
Vrij leuk concept, maar -zoals het vaak gebeurt- lijdt dit weer onder een zwakke uitwerking. Dit is eigenlijk niet echt een actiefilm maar een flauw melodrama'tje op Amerikaanse wijze (zeemzoeterig, clichématig, geromantiseerd, superstandaard etc...) met een redelijk saai verloop, slaapverwekkende dialogen, bizarre twists en een langdradig tempo. Er is een heel klein beetje actie, maar dit is te verwaarlozen. En die "actiescenes" zijn dan ook nog eens van betreurenswaardige kwaliteit natuurlijk...

Michael Ironside is wel weer leuk om te zien in zijn eeuwige "bad-guy" rol, terwijl de hoofdacteur alias "good guy" er walgelijk uitziet (wee zijn gebeente die hem gecast heeft) en miserabel acteert.