Modern Love (2008)

Frankrijk
Romantiek / Muziek

geregisseerd door Stéphane Kazandjian
met Alexandra Lamy, Stéphane Rousseau en Bérénice Bejo

Eric Mericourt (Pierre François Martin-Laval) is een filmmaker die vaak lijdt aan hevige stemmingswisselingen en moeite heeft om langdurige relaties te behouden. De laatste tijd gaat het hem echter voor de wind. Zijn nieuwste film, een musical genaamd 'Modern Love', doet het geweldig en hij heeft een relatie met de prachtige en zorgzame Anne (Melanie Bernier). Maar hij wordt nog steeds achtervolgt door zijn verbroken romance met Marie (Clotilde Courau), die hem drie jaar eerder verliet op Nieuwjaarsdag. Op een dag komt Eric Marie weer tegen, die zich verontschuldigt voor het verbreken van hun relatie. Dan blijkt dat ze met haar huidige man geen kind kan krijgen en ze vraagt Eric of hij haar hierbij wil helpen. In de tussentijd wil Elsa (Berenice Bejo) niets meer dan gelukkig zijn in de liefde en settelen met de juiste man. Ze heeft hier echter geen geluk in tot ze Jerome (Stephane Debac) ontmoet. Hij is knap, aardig en heeft geen geldzorgen. Echter ze kan hem niet kan bewegen tot een serieuze relatie en begint te twijfelen of hij überhaupt wel tot vrouwen is aangetrokken.

avatar van adso
Vermoeiende synopsis zeg, maar best vermakelijk niemendalletje