Disco Ormene (2008)

Alternatieve titels: Sunshine Barry & the Disco Worms | Sunshine Barry en de Disco Wormen

Denemarken / Duitsland
Animatie / Familie

geregisseerd door Thomas Borch Nielsen
met de stemmen van Peter Frödin, Lars Hjortshøj en Trine Dyrholm

Het is niet makkelijk om Barry te zijn. Een worm krijgt geen respect. Barry zit helemaal onderaan de voedselketen en heeft een stomme baan in een fabriek. Zijn leven voorspelt weinig anders dan een saai en donker bestaan. Alles verandert als Barry op een dag een oude disco plaat tegenkomt. Hij is ervan overtuigd dat hij een wereldster zal worden in zijn eigen discoband, 'Sunshine Barry en de Disco Wormen.' Ok, Barry heeft geen gevoel voor ritme, geen band en geen armen. Maar zoals hij zelf zegt: niemand is perfect!

avatar van dikkelama
Ik heb hem nog niet gezien (wat vanaf morgen ook pas mogelijk is), maar ik denk echt dat het een waardeloze film is.

(verwijderd)
ik vind 't iniedergeval een briljante titel

avatar van Minotaures
dat Yes-R en Sita voor deze buitenlandse film een nummer maakten

avatar van Nicolage Rico
De poster ziet er best uitnodigend uit. Maar ik zag net de trailer... laat maar.

Nicolage Rico schreef:
De poster ziet er best uitnodigend uit.

avatar van TheLionKingFan
Ach,wel aardige film die het vooral van het einde moest hebben.
Leuk voor zo tussendoor.

3.0

avatar van barcam
Leuke animatie over wormen die een disco groep beginnen om zo een eind te brengen aan hun saaie bestaan. Is allemaal zeer voorspelbaar maar dankzij de grappige figuurtjes die wat geïnspireerd lijken op Jim Henson poppen nog best genietbaar.

avatar van Daniël44
Aardige kinderfilm over een groepje wormen die een succesvolle discoband willen worden, maar er op afgerekend worden dat ze wormen zijn. Viel niet tegen.

avatar van baspls
Grappige film met disco(wormen)muziek.
De animatie is... om te janken (Het is dan ook een Deens/Duitse film). Maar verder is het wel een aardige kinderfilm. De Nederlandse vertaling is wel leuk, al zijn sommige liedjes een beetje moeilijk vertaalt.