Stand Up and Fight (1939)

Western / Drama

geregisseerd door W.S. Van Dyke
met Wallace Beery, Robert Taylor en Florence Rice

Een voormalige plantage-eigenaar gooit het op een akkoordje met de spoorwegen om te proberen een postkoetslijn op te heffen. Geen wonder dat dit de baas van de postkoets in het verkeerde keelgat schiet en de twee mannen geven elkaar er dan ook stevig van langs. Tot de moord op een slavenhandelaar hen dwingt de handen in elkaar te slaan.

Leuk filmpje. Ik ben normaal geen fan van het genre, maar de film slaagde er toch in me 100 minuten aan het scherm gekluisterd te houden.

Een mooie 3,5 sterren.

avatar van madmax1
Een oudere western in zwart wit met iets te donker beeld ,niet lekker naar te kijken.
Het verhaal is best interessant, en ik ga eens kijken of ik dat beeld niet wat scherper krijg want hij is best de moeite waard.

avatar van madmax1
Beetje het beeld bijgesteld maar is nog niet naar mijn zin.
Een ding moet wel vermelden, er komt een stoom trein de berg niet op alle passagiers eruit en duwen, kan je je dat voorstellen. Op zicht een mooi weer western met een nog zeer jonge Robert-Taylor.