Inside Detroit (1956)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Fred F. Sears
met Dennis O'Keefe, Pat O'Brien en Tina Carver

Er wordt een bomaanslag op het hoofdkwartier van de 'United Auto Workers'-vakbond gepleegd. De broer van de toegewijde vakbondsleider Blair Vickers wordt daarbij gedood. De man achter de bomaanslag is de crimineel Gus Linden, die juist een straf heeft uitgezeten voor frauderen met werktijddeclaraties. Linden wil de controle over de vakbond hebben. Linden's kinderen geloven niet, dat hun vader tot deze misdaad in staat is en ze beschuldigen Vickers van smaad. Vickers start met de hulp van Linden's voormalige maîtresse Joni Calvin een tegenoffensief in de hoop Linden's kinderen te laten inzien, dat hun vader ontrouw is aan hun moeder is en een corrupte, moorddadige gangster is.