• 11.512 nieuwsartikelen
  • 9.042.427 stemmen

Thrill of a Romance (1945)

Muziek / Romantiek | 105 minuten

Genre: Muziek / Romantiek

Geregisseerd door: Richard Thorpe

Met onder meer: Esther Williams, Van Johnson en Henry Travers

IMDb beoordeling: 6,4 (918)

Gesproken taal: Engels en Duits

Plot Thrill of a Romance

"Musical bliss with every kiss!"

Cynthia trouwt met een rijke en erg succesvolle zakenman, maar tijdens hun huwelijksreis gaat haar echtgenoot weg om zaken te doen. Cynthia is droevig, en terwijl haar man weg is ontmoet ze de charmante oorlogsheld, Milvaine (Van Johnson), die met verlof is. Moet ze nu de rijkdom kiezen, of de liefde?

logo tmdbimage

Robert G. Delbar

Hotel Guest (onvermeld)

avatar van Dk2008

Dk2008

Een heel matige film dit en dat vond ik in het verleden ook al. Je gaat met verwachtingen zo'n film bekijken en na afloop is het dan, is dit alles. MGM had zeer veel getalenteerde mensen in dienst, verder schrijft iemand het verhaal, de regisseur zegt doe dit en doe dat en op gegeven moment is de film af en dan maar zien hoe het publiek er op reageert, die in die tijd lang niet zo veeleisend was dan ik in de 1980's laat staan nu aan het eind van 2023. (De film was een groot succes)

Grootste minpunt wat mij betreft Lauritz Melchior, operazanger (speelt later ook in This Time for Keeps (Film, 1947) ). Van Johnson en Esther Williams (dit was hun tweede van de vijf films samen ) zullen altijd wel mijn favorieten blijven. Verder nog Tommy Dorsey, die wat optreedt en een rolletje mag spelen. Buddy Rich doet later een drumsolo. Er zitten wat leuke grapjes in, Van Johnson die niet kan zwemmen en later doet hij of hij ook operazanger is. Verder ook zoals altijd nog veel meer (zang)talent in de film, kortom een allegaartje, met voor iedereen wat maar meer niet. 2.0