Zagadka Endkhauza (1989)

Sovjet-Unie
Mystery / Thriller

geregisseerd door Vadim Derbenyov
met Anatoli Ravikovich, Ilona Ozola en Virginia Kelmelite

Terwijl Hercule Poirot en Captain Hastings - op een exclusief resort - van een welverdiende vakantie genieten, ontmoet het tweetal een mooie, jonge vrouw. Deze dame zegt al meerdere malen een aanslag op haar leven overleefd te hebben. Al snel blijkt dat men het opnieuw op haar leven gemunt heeft. Poirot ontdekt dat de overleden verloofde van de jonge vrouw haar als enige erfgename heeft opgenomen in haar testament. Als dan ook nog eens een rijke oom van de overleden verloofde van de vrouw - onder mysterieuze omstandigheden - komt te overlijden, besluit Poirot in te grijpen en op zoek te gaan naar de moordenaar.

avatar van Ralfke
Geabseerd op Agatha Christie's roman 'Peril at End House' (Moord onder vuurwerk).