A Very Cool Christmas (2004)

Alternatieve titel: Too Cool for Christmas

Canada
Komedie / Familie

geregisseerd door Sam Irvin
met George Hamilton, Brooke Nevin en Michael Gelbart

De 16-jarige Lindsay vindt dat ze te oud is geworden voor kerstmis en besluit tijdens de kerstvakantie met vrienden te gaan skiën. Ze laat haar minachting dan ook merken in een winkelcentrum wanneer ze een Kerstman ziet zitten. Ze lacht hem uit en vindt dat hij er ouderwets en sjofel uitziet. Ze is verrast wanneer hij haar gelijk geeft en om haar hulp vraagt, zodat hij zijn vrouw weer voor zich kan winnen. Uit sympathie besluit Linsdsay om hem te helpen met een make-over. De Kerstman is tevreden over zijn restyling en vertelt dat hij de enige, echte Kerstman is. Hij vraagt de hulp van Lindsay om alle kerstcadeaus op kerstavond rond te brengen. Lindsay gaat akkoord, zolang ze maar op tijd terug is voor haar skitrip. Ze begint aan de rit van haar leven en tijdens de lange winternacht, leert ze een paar zaken over de werkelijke betekenis van Kerstmis.

avatar van horrorfreak23
k'heb hem net gezien. Kon me niet echt bekoren.
Het typische Amerikaanse filmpje. Welgesteld rotverwend meisje, is verliefd, ziet in dat het leven uit meer bestaat dan materiële zaken en krijgt op het laatst toch nog de jongen.
O ja en dat allemaal in een kerstachtige sfeer gegoten.
Raar dat er geen sneeuw aan te pas kwam, het leek haast kerstmis in het midden van de zomer in die film.

avatar van seanpuffy
slechtste film allertijden!!!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Man, ik heb het al niet echt met kerstfilms. Als ze dit dan ook nog gaan mengen met lage humor krijg je een verschrikkelijke film. De humor werkt niet, de personages zijn nog kartonner dan een schoendoos en Santa Claus is een botoxfiguur met een tandpastasmile. De enige moment dat ik hoop had, was de kerstmanimitatie halverwege de film als die kerel aan tafel (familie van die Lindsay) als baard een plastic zakje om had. Daarbij meteen het hoogtepunt van de film...

avatar van skinny_tie
Op Twitter duikelde iemand dit op uit de IMDB-trivia:
There are two versions of the film, the one that features a homosexual character and the one that doesn't. In the one called Too Cool For Christmas, Lindsay's parents are actually a gay couple. In the version called A Very Cool Christmas, Lindsay's parents are a heterosexual couple.