Dornröschen (2008)

Duitsland
Familie / Fantasy

geregisseerd door Arend Agthe
met Anna Hausburg, Moritz Schulze en Dirk Bach

Naar het sprookje van de gebroeders Grimm. Er was eens een liefdevol koningspaar dat zich een kind wenste. Op een dag wordt hun wens vervuld door de komst van hun dochter Rosa. Maar tijdens het doopfeest is er één gouden bord te weinig en één van de dertien feeën is hier erg boos om. Deze boze fee spreekt een vloek uit over Doornroosje.

avatar van 606
Mooi vorm gegeven ook qua kleding en omgeving.
Verhaal is best leuk en acteurs doen het ook niet slecht.

3 sterren

avatar van tommykonijn
Aparte versie van het sprookje Doornroosje. De film blijft niet volledig trouw aan het originele sprookje maar dat is ook weer wat de film net wat leuker maakt. De kleding zag er mooi uit evenals de settings. De film kent ook een leuk sfeertje. Al leek de film na de eerste 20-25 minuten even in te storten, het wordt toch weer opgepakt. Aardig vermakelijke familiefilm.