Das Feuerschiff (2008)

Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Florian Gärtner
met Jan Fedder, Tobias Schenke en Axel Milberg

Bij zijn laatste arbeidsperiode neemt het 'Feuerschiff' (lichttorenschip) drie mensen aan boord, die hulpeloos in een bootje in het water dobberen. Als snel komt men te weten dat het om misdadigers gaat, die het altijd vastliggende schip met geweld in hun macht krijgen. Kapitein Freytag probeert vreedzaam om conflicten te vermijden en jaagt daardoor zijn bemanning en zijn zoon tegen hem in het harnas. Als de leider van de bende gangsters wil dat het anker gelicht wordt, ziet Freytag zich gedwongen om naar andere en hardere middelen te grijpen.

Dick2008
Is een remake van een film uit 1963. Naar een boek van Siegfried Lenz.