Die Heilige Hure (1997)

Duitsland

geregisseerd door Dominique Othenin-Girard
met Susanna Simon, Sven Martinek en Felix Bresser

Dr. Marie Steiner doceert theologie aan een katholieke universiteit. Mede door haar onbekrompen instelling is ze geliefd bij haar studenten. In haar vrije tijd verdiept ze zich ook in sadomasochisme en prostitutie. Haar geloof wordt echter zwaar op de proef gesteld nadat één van haar studenten, een jonge Diaken, zelfmoord pleegt omdat de kerk hem het liefhebben van andere mannen verboden heeft. En een jonge vrouw uit haar omgeving vertelt haar dat ze tot abortus gedwongen werd nadat ze zwanger raakte door een geestelijke. Als ze dan de schilder en kerkenrestaurateur Paul Gruber met zijn sadistische neigingen leert kennen, wordt ze verliefd op de man. Wanneer ze er achterkomt dat Paul een dubbelleven leidt en zich voordoet als een eerzaam familieman, zet ze de eerste stappen in haar "carrière" als meesteres.

Nomak
Duitse film die ik enkele jaren geleden heb gezien toen we in Belgisch Limburg nog de Duitse RTL konden ontvangen. Ik herinner me niet meer alles perfect, maar ik weet wel nog dat het verhaal bleef boeien en dat er wat goede scenes tussen zaten.

Ik geef er 3 sterren voor.