Der Herr der Liebe (1919)

Alternatieve titel: Master of Love

Duitsland
Romantiek / Thriller

geregisseerd door Fritz Lang
met Carl de Vogt, Gilda Langer en Erika Unruh

Vasile Disescu is een wrede en gevoelige aristocraat die samen met zijn vrouw Yvette in Karpaten woont. De huishoudster is heimelijk verliefd op Vasile en gelooft dat zijn vrouw hem betoverd heeft met een parfum. Vasile wordt echter verliefd op de dochter van een buurman, daardoor gaat hij zijn vrouw negeren en bedrijft hij de liefde met de huishoudster, in de waan dat zij de dochter van de buurman is.

avatar van VincentL
Op IMDB staan er 20 stemmen. Ik zou deze film heel graag willen zien maar Wiki zegt hij hij verloren is. Weet iemand meer?

avatar van Mochizuki Rokuro
Ik was toevallig de filmografie van Fritz Lang nog aan het doorlopen om te kijken welke er überhaupt niet voor handen zijn. Heb nu 32 van zijn films gezien, heb er twee liggen, dus nog maar een paar te gaan. Deze wordt inderdaad als verloren beschouwd: Silent Era : PSFL : Der Herr der Liebe (1919) - silentera.com

Die stemmen op imdb zou ik niet te serieus nemen. Hier op MoMe staan ook stemmen bij films die er niet meer zijn of op zijn minst niet te zien zijn geweest.

avatar van VincentL
Mmm zeer jammer. Dank je wel, maar zeer jammer. Ik had graag deze van Fritz Lang willen zien.

Mochizuki Rokuro schreef:

Er zou eigenlijk bij films die dus zo zeldzaam zijn, of waarop (bijna) niet gestemd iemand moeten zijn die nagaat hoe zo iemand een film heeft weten te zien. Het kost een hoop werk, maar dat maakt de site wel een stuk betrouwbaarder. Helaas kan je nooit alle stemmen nagaan, dat is vechten tegen de bierkaai.