Operation Secret (1952)

Oorlog / Drama

geregisseerd door Lewis Seiler
met Cornel Wilde, Steve Cochran en Phyllis Thaxter

Gedurende de Tweede Wereldoorlog sluit de Amerikaanse luitenant van de geheime dienst Peter Forrester zich aan bij het Franse Vreemdelingenlegioen. Met assistentie van de zogenaamde non Maria weet Peter de Duitsers geheime documenten te ontfutselen. Terwijl ze aangevallen worden door de Duitsers, komt Peter's divisie van het Vreemdelingenlegioen onder leiding van majoor Latrec erachter, dat ze een verrader, die de Duitsers van informatie voorziet, in hun midden hebben. Wanneer ook nog de verzetsleider Marcel Brevoort wordt vermoord, krijgt Peter daarvan de schuld. Tijdens de rechtszaak leggen getuigen, waaronder een Russische spion, echter verschillende verklaringen af. Moet Peter zijn ware militaire geheime opdracht prijsgeven om zijn leven te redden?