Girls' Dormitory (1936)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Irving Cummings
met Herbert Marshall, Ruth Chatterton en Simone Simon

Dr. Stephen Dominick staat aan het hoofd van een middelbare Europese meisjesschool en is daarnaast ook een auteur. Zijn gepubliceerde boeken zijn erg populair bij zijn studenten. Wanneer de op sensatie beluste collega professor Augusta Wimmer een liefdesbrief in de prullenbak van Stephen vindt, gaat ze onmiddellijk naar hem toe en vraagt een onderzoek om vast te stellen wie de schrijver is. Het handschrift blijkt van Claudel Marie te zijn, een 19-jarige Franse studente. Ondanks dreigementen van Augusta, blijft Stephen genegenheid voor Claude tonen.

avatar van Mac Hammer Fan
Maakt net als "Second Honeymoon " deel uit van de Tyrone Power box set die ik eigenlijk heb gekocht omwille van de film: "The House in the Square ", die los niet verkrijgbaar is.
Ik had die twee films ook klaar staan om toe te voegen maar je was mij net iets voor, Dogie_Hogan.
Van de box set is er interessante info voor de liefhebbers hier:
Ik post later wel eens wat meer als ik de films bekeken heb.

avatar van Dutchfan
Een film met een heel bizar onverwacht slot,zeker voor 1936.
Tyrone Power heeft een piepklein rolletje in deze film.
Ruth Chatterton is een geweldige actrice.

avatar van matthijs_013
Een belachelijk plot, maar toch een aardige wegkijker. Een hoop commotie om een 19-jarig (!) meisje dat al dan niet een zoen heeft gegeven aan iemand op een kermis. De jaren '30 staat nou niet bekend als een periode van vrijheid en losbandigheid, maar dit sloeg echt alles.
Maargoed, mede door de cast (Chatterton in helaas een nietszeggende rol) en een indrukwekkend optreden van Simone Simon toch nog een voldoende.