• 8.233.073 stemmen

Alternatieve titel: Heimatfilm

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Christian Klandt

Met onder meer: Florian Bartholomäi, Gerdy Zint en Karoline Schuch

IMDb beoordeling: 6,3 (137)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Weltstadt

In de nacht van 16 juni 2004, in een schilderachtig Oost-Duits stadje, vallen twee dronken tieners een dakloze man aan op straat. Wanneer zij zich realiseren dat hij niets van waarde bij zich heeft, slaan zij hem halfdood waarna ze de man in brand steken. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, karakteriseert 'Weltstadt' vijf karakters gedurende de 24 uur voor de misdaad. Karsten, Till, Steffi, Günter en Heinrich zijn doordeweekse Duitsers en leiden een gewoon stadsleven in een staat van middelmatigheid en apathie. Maar soms veranderd onverschilligheid in agressie en verveling...

stinissen (crew films & series)

Hoge verwachtingen van deze prent.

avatar van Lui

Lui (crew films)

Inderdaad, volgens mij heeft deze film wel wat.

avatar van voskat78

voskat78

Had deze film graag gezien!!

Maar door drukte met werk tijdens IFFR moest ik deze aan me voorbij laten gaan. ;-(

Hopelijk komt hij ooit nog eens uit op dvd.