Young Warriors (1983)

Alternatieve titel: The Graduates of Malibu High

Actie / Misdaad

geregisseerd door Lawrence David Foldes
met James Van Patten, Anne Lockhart en Ernest Borgnine

Een jonge vrouw wordt op een campus in Californië bruut verkracht en vermoord door een groep. Haar broer Kevin brengt zijn studievrienden bij elkaar om 's nachts de wapens op te nemen tegen deze en andere misdadigers en criminelen. Overdag is hij in de schoolbanken in discussie met zijn docenten over de zin van wraakneming en het recht in eigen hand te nemen.

avatar van brucecampbell
Vreemde prent die begint als een National Lampoonfilm, maar eindigt in een gewelddadige vigilantefilm.
De vertolkingen waren niet al te best, ondanks de grote namen, maar al bij al krijgt deze film toch wel een voldoende.