Offline - Das Leben Ist Kein Bonuslevel (2016)

Alternatieve titels: Offline: Are You Ready for the Next Level? | Offline – "Are You Ready for the Next Level?" | Offline

Duitsland
Komedie / Familie

geregisseerd door Florian Schnell
met Moritz Jahn, Mala Emde en Ugur Ekeroglu

Normaal gesproken is de zeventienjarige gamer Jan strijder Fenris (Level 69), één van de topspelers van het fantasy-spel Battle of Utgard. Hij is druk bezig met zich voor te bereiden voor het online toernooi "Ragnarök", als hij ineens uit het spel wordt gegooid. Koortsachtig weet hij uit te vinden dat hij is gehackt door een andere speler, de donkere tovenaar Loki. Het is de start voor zijn grootste queeste tot op heden, maar dit keer in de echte wereld.

avatar van horizons
Aangezien kinderen Duits op school krijgen is een Duitstalige film kijken nooit slecht. En een film met gamers erin spreekt dan ook nog eens tot de verbeelding.

Een ik moet zeggen dat deze Offline wel erg leuk is. Vlot tempo, niet de beste acteurs maar wel met veel lol in wat ze doen. Humor zat er goed in en wat visuele foefjes maken het een aangename kijkervaring.

De The Secret of Monkey Island (1990) - GamesMeter.nl verwijzing maakt dat deze film automatisch have ster extra scoort.