D'Wild Wild Weng (1982)

Filipijnen
Western

geregisseerd door Eddie Nicart
met Weng Weng, Yehlen Catral en Nina Sara

Mr. Weng en Gorden moeten de moord onderzoeken op de burgemeester van Santa Monica. De stad wordt nu met ijzeren hand gerund door de corrupte gouverneur Sebastian en zijn leger van bandieten. Weng moet nu zowel een moord oplossen als de stad bevrijden van Sebastian.

avatar van beavis
Erg cool filmpje. Special agent Weng tegen Mexicaanse bandieten en ninja's in de Fillipijnen mét de hulp van een legertje pygmee indianen en een gigantische (zeker voor Weng Weng) gattling gun.
De setting slaat nergens op, maar gelukkig hoeft dat ook niet.
Enig minpuntje is Lupo, een man wiens tong is uitgesneden die Weng helpt in Santa Monica te infiltreren. Samen met zijn tong lijken ook zijn hersens verwijderd, want de man stopt maar niet met zeer irritant gillen en huilen als een geestelijk gehandicapte.