Bang Bang Orangutang (2005)

Zweden / Denemarken

geregisseerd door Simon Staho
met Mikael Persbrandt, Lena Olin en Tuva Novotny

De succesvolle zakenman Åke Jönsson houdt van zichzelf en zijn carrière en zijn grote dure auto. Maar in een noodlottige seconde verandert zijn leven helemaal. Hij verliest zijn vrouw en zijn kinderen waarvan hij vergeten te houden was tijdens zijn carrièreroes. Plotseling is alles veranderd en moet Åke op zoek naar de liefde.

Vooraf had ik eigenlijk hogere verwachtingen van deze film. Ik had alleen een korte scene gezien van vader en zijn dochtertje in de auto die samen scheten zaten te laten. En die scene was me goed bijgebleven. De scenes van vader en zijn dochter in de auto zijn ook de hoogtepunten in de film. Dat dochtertje is namelijk heel leuk. Verder gaat de film over een vader die per ongeluk zijn zoontje doodrijdt. Daarna neemt zijn leven een hele andere wending en probeert hij zijn leven weer op de rails te krijgen. Het is dus helemaal niet die grappige film die ik dacht dat het was. Al zitten er ook zeker wel leuke scenes in. De film is helaas ook geen echte hoogvlieger. En dat had het best kunnen zijn op zich. Genoeg ingrediënten voor een bijzondere film. Maar ze kwamen niet genoeg bovendrijven.