Salty O'Rourke (1945)

geregisseerd door Raoul Walsh
met Alan Ladd, Gail Russell en William Demarest

De gokker Salty O'Rourke heeft nog schulden bij Doc Baxter. Salty en zijn makker Smitty moeten nog een maand achterstallig geld betalen, maar zitten zelf verlegen om geld. Met wat ze nog hebben kopen ze een goedkoop racepaard en huren de officieel afgewezen jockey Johnny Cates. Alleen Johnny kan dit paard goed berijden en hij gebruikt de geboortegegevens van zijn oudere broer om aan paardenraces te kunnen deelnemen. Deze misleiding lijkt te werken, totdat Johnny verliefd wordt op zijn aantrekkelijke trainster Barbara Brooks. Helaas is Salty ook verliefd op Barbara en om van hem af te komen, overweegt Johnny daarom met de races te stoppen.