Pakten (1995)

Alternatieve titels: Waiting for Sunset | The Sunset Boys

Noorwegen

geregisseerd door Leidulv Risan
met Robert Mitchum, Cliff Robertson en Erlend Josephson

De Noorse dokter Carl (Skjønberg), die al een dagje ouder wordt, zakt in elkaar op de straten van Oslo. Nadat hij is ontwaakt bevindt hij zich in het ziekenhuis. Tot zijn grote verbazing wordt hij omringd door zijn drie oude maten van vroeger; Ernest (Mitchum), Ted (Robertson) en August (Josephson). Ze nemen het recht in eigen handen en 'kidnappen' hun stervende maat uit het ziekenhuis. Wat volgt is een emotionele trip terug naar Heidelberg, waar ze elkaar tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben ontmoet, toen ze medicijnen studeerden. Daar willen ze Carls laatste wens in vervulling laten gaan, maar hun vrolijke reis wordt overschaduwd door een nare ontdekking die ze doen.

avatar van Goodfella_90
Laatste film van Mitchum.