Thunder over the Plains (1953)

Western

geregisseerd door André De Toth
met Randolph Scott, Lex Barker en Phyllis Kirk

Texas, 1869. Na de burgeroorlog hebben avonturiers de regering van Texas overgenomen en zij gedragen zich dictatoriaal. Kapitein David Porter moet nu tegen zijn gevoelens in de opgelegde dictatoriale wetten handhaven, ondanks dat die nu criminelen beschermen en onschuldigen veroordelen. Porter probeert de Texaanse vrijheidsstrijder Ben Westman, die valselijk van moord wordt beschuldigd door de criminelen Joseph Standish en H.L. Balfour, te zuiveren. Ondertussen zit de kapitein en rokkenjager Bill Hodges achter Porters vrouw Norah aan, die met haar man een lange lijdensweg achter de rug heeft.

Lex Barker als slechterik is prima gevonden in een verder standaard western.

avatar van madmax1
Vervelende cavalerie geneusel , dan met rechter hand stop de cavalerie, kijken of ze ver genoeg weg zijn en dan in volle galop erachter aan, een onsymphatieke rol voor Lex Barker, Fes-Parker was ook snel uitgespeeld western met actie op een laag pitje.
De slot schout-out maakt nog wat goed. B standaard .

avatar van mr rumson
Vermakelijke western die zich afspeelt vlak na de burgeroorlog en de bijbehorende problemen.
Randolph Scott als leger kapitein vond ik hier uitstekend uit de verf komen.
Scott is opgegroeid in Texas en moet nu een keuze maken tussen de nieuwe wet of voor de Texaanse bende van Ben Westman.
Maar dit is niet het enige waar Scott mee te kampen heeft zo is er ook nog de achterbakse Lex Barker die wel een oogje heeft op de vrouw van Scott.
Voor wie Lex Barker alleen kent als de behulpzame Old Shaterhand zal hier toch wel even aan zijn rol moeten wennen .
Barker lijkt in deze western te doen waar hij zelf zin in heeft .
Zo probeert hij graag zijn nieuw schietijzer uit dit ten koste van het plan om de bende te omsingelen.

Kortom een degelijke western met een goed verhaal .
Met de actie zit het ook wel goed in deze western .