The Key (1934)

Alternatieve titel: High Peril

geregisseerd door Michael Curtiz
met William Powell, Edna Best en Colin Clive

Ierland, rond 1920. Kapitein Bill Tennant is een Britse huursoldaat gestationeerd in Dublin. De vrijgevochten Tennant, die zich niets aantrekt van "Het Ierse Probleem", heeft een relatie met Norah, de vrouw van zijn beste vriend en kapitein bij de Geheime Dienst Andrew "Andy" Kerr. Andy wordt gevangen genomen door de Ierse vrijheidsstrijders en wordt alleen vrijgelaten in een ruil met de Ierse verzetstrijder Peadar Conlan. Tennant confronteert zichzelf met zijn verleden en is van plan zijn ex-vriend Andy te redden.