Bô no Kanashimi (1994)

Japan
Misdaad

geregisseerd door Tatsumi Kumashiro
met Eiji Okuda, Eiko Nagashima en Reiko Takashima

Tanaka is een yakuza die 'beschermingsgeld' int bij etablissementen. Hij komt net uit de gevangenis, waar hij acht jaar heeft gezeten, en merkt dat zijn baas van hem af wil. Tanaka is niet bepaald de spreekwoordelijke yakuza; hij reist bijvoorbeeld met het openbaar vervoer. Wel heeft hij twee minnaressen: Ayumi, die een nachtclub beheert, en Yoshie, een bordeelhoudster. Als Tanaka's baas in het ziekenhuis belandt, begint tweede man Kurauchi steeds meer druk op Tanaka uit te oefenen. Tanaka laat zich opzettelijk verwonden door een jonge vechtersbaas en ontloopt daardoor een aantal van Kurauchi's eisen.