De Sable et de Sang (1987)

Alternatieve titels: Blood and Sand | Sand and Blood

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jeanne Labrune
met Sami Frey, André Dussollier en Clémentine Célarié

Geborduurde capes, zwarte stieren, het schreeuwen en het applaus van de menigte, de kreten van een vergulde torero, de zon op de arena, het zweet en het bloed. Dat is de poort naar de roem voor Francisco Jimenez, die slechts één passie heeft, en waardoor al de rest van het leven voor hem onbelangrijk is. Op een dag ontmoet hij na een onbenullig verkeersongeval Manuel, een dokter, die in het verleden een zenuwinzinking heeft gehad en eigenlijk een hekel heeft aan stierengevechten. Tussen beiden zal een haat-liefde verhouding groeien, waarbij ze elkaar beurtelings achtervolgen en ontvluchten.