Inside Obama's White House (2016)

Documentaire
240 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Paul Mitchell, Sarah Wallis, Delphine Jaudeau en Mick Gold
met Barack Obama, Joe Lieberman en Hillary Clinton

Met de verkiezing van Barack Obama tot president van Amerika in 2008, breekt er voor miljoenen mensen een nieuw tijdperk aan van hoop. De vierdelige documentaire Inside Obama's White House laat, vanuit het perspectief van de mensen die dicht bij Obama staan en vanuit de president zelf, zien hoe Obama probeert Amerika opnieuw vorm te geven.

avatar van TornadoEF5
Heel erg interessante documentaire die ik met plezier heb gevolgd. Informatief en kwalitatief gewoon erg goed. Niets op aan te merken.

Een heleboel politiekers komen aan het woord, zoals o.m. Timothy Geithner, Harry Reid en Elizabeth Warren maar ook een heleboel Republikeinen zoals o.m. John Boehner die een tijdlang speaker of the house was en ook de onafhankelijke senator Angus King van Maine voor wie op een bepaald moment ook een sleutelrol was weggelegd.