Podvig Razvedchika (1947)

Alternatieve titels: Подвиг разведчика | Secret Agent | Secrets of Counter-Espionage

Sovjet-Unie
Thriller / Drama

geregisseerd door Boris Barnet
met P. Arzhanov, Boris Barnet en Amvrosi Buchma

De Sovjet agent Fedotov wordt gedropt in Nazi bezet land. Hij verandert zijn identiteit naar M. Ekhert, een Duitse ondernemer die voordeel wenst te halen uit oosterse slavenarbeid in het bezette Oekraïne. Ekhert (Fedotov) gaat een vennootschap aan met een Duitse ondernemer wiens zoon, Willi, een hoog gerangschikte Nazi is. Samen gaan ze naar Vinnitsa, Oekraïne om er een fabriek op te starten. Fedotov begint contact te zoeken met het hoofdkwartier, maar stuit op problemen wanneer een Oekraïense Nazi medewerker erin slaagt de Sovjet aanhangers te infiltreren.