Le Congrès des Belles-Mères (1954)

Frankrijk

geregisseerd door Émile Couzinet
met Pierre Larquey, Jeanne Fusier-Gir en Dorette Ardenne

In een kleine stadje hebben alle schoonmoeders, die besloten hebben tegen hun schoonzonen de strijd aan te gaan, zich gegroepeerd in een vereniging. De voorzitster, barones de Courtebise, weigert om haar schoondochter te laten trouwen omdat het meisje dan het vermogen zou erven dat haar echtgenoot haar heeft nagelaten. De pretendent is de neef van de burgemeester. Mevrouw de Courtebise besluit haar schoondochter op te sluiten. Tijdens de verkiezingscampagne ontvoeren de schoonzonen Mevrouw de Courtebise en verplichten haar de toestemming te geven voor het huwelijk.