Captain China (1950)

Avontuur

geregisseerd door Lewis R. Foster
met John Payne, Gail Russell en Lon Chaney Jr.

Stormachtige golven in de Zuid-Chinese Zee spoelen een dronken kapitein, Charles Chinnough, van zijn schip net voor het vergaat. Hij wordt door een voorbijvarend schip gered. Twee maanden later is de intussen in diskrediet gebrachte kapitein als passagier op reis op een schip met aan het hoofd kapitein Brendersen, de man die zijn eerste officier was op zijn laatste, onfortuinlijke reis. Al snel is er een spanning tussen beide mannen, en zeker wanneer beiden dezelfde vrouwelijke passagierster, Kim Mitchell, het hof maken. Een orkaan dwingt Chinnough en Bredersen samen te werken om het schip te redden, terwijl er op hetzelfde ogenblik meer informatie aan het licht komt over hun eerdere reis samen.