Le Tunnel (1933)

Frankrijk / Duitsland
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Curtis Bernhardt
met Jean Gabin, Madeleine Renaud en Robert Le Vigan

De ingenieur Mac Allan is met de bouw belast van een tunnel die Europa moet verbinden met het Amerikaanse werelddeel. Hij moet echter de nodige financiële middelen vinden om zijn project te realiseren. Na harde onderhandelingen kan hij uiteindelijk met het werk beginnen, maar zijn plannen worden door een corrupte zakenman gesaboteerd en het zal hem uiteindelijk veel meer kosten dan wat hij had verwacht.

avatar van Mac Hammer Fan
Franse versie met andere acteurs van de Duitse film "Der Tunnel", die door dezelfde kineast werd gemaakt, ook in 1933. Naar de gelijknamige SF-roman van Bernhard Kellermann.
Twee jaar later volgde nog een Engelse verfilming "The Transatlantic Tunnel" van Maurice Elvey.
Die wordt eerstdaags ook door mij toegevoegd.