Bong Ga (2007)

Alternatieve titels: Kidnap | 綁架

Hongkong
Thriller

geregisseerd door Chi-Leung Law
met Kar Yan Lam, Rene Liu en Julian Cheung

De zeven-jarige zoon van een zakenman is ontvoerd. Inspecteur Jenny, die bekend staat om haar scherpte en intellegentie, neemt de zaak op zich. Gek genoeg lijkt kidnapster Hilary de gedachte van politie te kunnen lezen en is ze steeds een stap voor. Terwijl Jenny steeds een stap te laat lijkt te zijn, weet ze langzaam maar zeker de identiteit van de kidnappers te achterhalen.

Redelijk.

Het eerste half uur is leuk. Zoals Law wel meer doet weet het verhaaltje aardig te draaien en zitten er een aantal fijne twists in. Misschien niet echt verrassingen, maar het nestelt zich in een interessante positie.

Eens het verhaal vastgebijteld verdwijnt de lol een beetje. Visueel is het aardig maar niet sterk genoeg. Ook het acteerwerk laat soms wat te wensen over.

Naar het einde toe wordt het allemaal weer wat beter, maar het pussy einde kost de film zeker een half punt. Wat jammer, terwijl alles er zo goed uitzag tot een minuutje of twee voor de credits.

Leuk om een keertje gezien te hebben maar Law slaagt er niet in om al z'n talent te bundelen tot één goeie film. Slecht is het nooit, maar telkens mist er wel wat om het dat kleine maar belangrijke beetje beter te maken.

avatar van Baggerman
Best eens leuk om een Chinese film als deze eens met vrouwelijke hoofdpersonages te zien in dit soort rollen. Had ik nog niet veel gezien. De film sleept wel wat, zeker gedurende de weer groeiende relatie tussen Jenny en haar ex. Het plot is eigenlijk ergens een soort variatie op Kurosawa's 'High and Low'. Voor de rest sluit ik me aan bij Onderhond: geen slecht product, maar ook nergens ècht speciaal, deze film.

Onderhond schreef:

Onderhond, je had liever als laatste shot de ontdekking van een gemummificeerd kinderlijkje gezien?