• 8.663.037 stemmen

Heimat-Fragmente: Die Frauen (2006)

Drama | 146 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: Heimat 4 - Fragmente: Die Frauen

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Edgar Reitz

Met onder meer: Nicola Schössler, Salome Kammer en Marita Breuer

IMDb beoordeling: 6,7 (101)

Oorspronkelijke taal: Duits

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Heimat-Fragmente: Die Frauen

Heimat, Fragmente is het verhaal van Lulu, de 35 jaar oude dochter van muzikant Hermann Simon. De film laat Lulu's zoektocht zien naar wat zij noemt als "de vroegere toekomst van haar kindertijd". Tegelijkertijd schetst Heimat, Fragmente het leven en dromen van vrouwen van de voorbije eeuw.

avatar van Freud

Freud

Ik heb twee weken geleden de dvd hiervan gekocht (gewoon in Belgie, hij is al een hele tijd uit al heeft blijkbaar niemand dat opgemerkt ) maar vervolgens het onzalige idee ontwikkeld om eerst de andere delen nog maar eens te herbekijken. Een waar genot uiteraard, maar nu zal het nog wel een paar maanden duren eer ik hieraan kan beginnen!

Mensen die zich afvragen wat deze film eigenlijk juist betekent binnen het geheel: ze hebben een hoop ongebruikte stukjes van de vorige delen teruggevonden, en die als een soort flash backs in een nieuw verhaal gemonteerd. Klinkt als een manier om snel wat extra geld te verdienen met stukken film die ooit afgekeurd zijn, maar Reitz klinkt wel oprecht in de meeste interviews als hij zegt dat het echt nog wel de moeite is, en dat de kwaliteit van de fragmenten hoog is. Bovendien is het altijd leuk als een goede film die gedaan leek, toch nog een extraatje krijgt . Als is het dan maar een piepklein extraatje, in vergelijking met de duur van het voorgaande.

avatar van FisherKing

FisherKing

Heimat was sowieso al een dubieuze toevoeging volgens de regels alhier. Deze toevoeging lijkt al die regels te tarten

Waarmee ik overigens deze toevoeging van harte welkom heet

dragje

Kan er niet mee zitten, serie één nu bekeken en aangezien 5 sterren het maximum betreft heeft die serie 5 sterren gekregen en een plaatsje in mijn top 10.

Ik ben nu bezig in serie 2 en ik ben nu halverwege, ook deze serie stevent af op 5*

Serie 3 en deze dvd heb ik ook in mijn bezit, het zal mij benieuwen.

avatar van Freud

Freud

FisherKing schreef:

Deze toevoeging lijkt al die regels te tarten

Hij is op het festival van Berlijn in première gegaan, was dat niet een van de regels?

dragje

Ik heb hier ook een bioscoop, zal ik I Claudius ook in première laten gaan?

avatar van wolfmanrene

wolfmanrene

Ik heb klein jaartje geleden Heimat uit mijn top 10 moeten gooien. Raar dat jij hem er nu weer in kan zetten, Dragje. Alhoewel raar. Pure cinema, mooi dat ie in de top 10 kan!

dragje

Beduidend minder dan voorgaande series. Het betreft hier ook meer een "terugblik" door Lulu. Reitz toont wat aardige beelden die nog nooit eerder op het witte doek zijn verschenen. Maar meer dan een "leuke" terugblik betreft Heimat-Fragmente: Die Frauen (2006) dan ook niet.

@wolfmanrene

Ik heb begrepen dat Heimat onlangs op film in de bioscoop werd gedraaid, dat is, zover ik weet, 1 van de criteria die MM stellen voordat een film of serie opgenomen kan worden in een top tien of welke lijst dan ook.

Maar inderdaad, serie 1,2 en zo goed als serie 3 eveneens hebben mij 52 uur pure cinema laten zien. Een levenswerk van hoogstaand niveau, deze serie zal over 100 jaar nog vaak worden bekeken.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Een prachtig toetje na drie delen "Heimat".

Hermann's dochter op zoek naar het verleden van de Simon-familie en haar vader in het bijzonder en dat betekent een terugblik die voornamelijk bestaat uit fragmenten die uiteindelijk niet terecht kwamen in de originele Heimat-series, maar daar wel waardevolle toevoegingen op zijn.

Meeste scenes zijn afkomstig uit de Zweite Heimat (1960-1970), maar we zien alle belangrijke rollen wel even terug: oom Edward en tante Lucie, Glassisch, huisfilosoof Alex, Renate, broer Ernst, Pieritz....

Werkt het best met de serie nog flink ingegroefd, dan vallen de scenes ook perfect in het grote geheel.....prachtige alternatieve terugblik.

avatar van Illmaticly Ill

Illmaticly Ill

Aantal prachtige beelden m.n. die bedoeld waren voor Die Zweite Heimat. Maar overall zonde van je geld om dit aan te schaffen op dvd voor 18 euries. Het is wat mij betreft niet echt een film te noemen, een raar en oninteressant contrast, al die fragmenten met Lulu terugblikkend op haar leven.