Cyclone Tracy (1986)

Australië
284 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Donald Crombie en Kathy Mueller
met Chris Haywood, Tracy Mann en Nicholas Hammond

20 december 1974. De inwoners van de plaats Darwin maken zich klaar voor kerstavond. Wat ze niet weten is dat er een tropische storm genaamd "tracy" richting Darwin raast. De autoriteiten proberen de mensen nog te waarschuwen maar het is al te laat.

Ben ik al lang naar opzoek, wie o wie kan me helpen?

heb hem bij mij in de plaatselijke eens gehuurd.daar was hij op 2
cassete's.deel 1 ging over de ramp en deel 2 ging over de gevolgen van de ramp.dit is niet echt een see - must voor de fans van rampenfilms.ik zag dat hij nog niet op deze site stond en toevallig
vond ik een cover op het web van 200 pixels dus heb ik hem toegevoegt.
maar de cover die ik gebruikte was toch wel wat anders hoor?

avatar van stephan73
Klopt, maar die was een stuk donkerder dan deze (waarschijnlijk een nieuwe Australische DVD)!

avatar van A.L.I.E.N
ahh'zo zit de vork aan de steel.

avatar van T.Bos
Heb deze film jaren geleden als jonkie op video gezien. Kippenvel. Heb een paar keer de aanwezigheid van een orkaan in de verte gevoeld. Aan deze film heb ik een blijvende trauma voor alles wat betreft harde wind tot storm tot wat dan ook. Van elk weeralarm krijg ik subiet een paniekaanval. Volgens mij laten ze in de film zien hoe die stad vóór en ná de orkaan eruit zag. Daar word je helemaal stil van, van zoveel vernietigende kracht. Een écht rampenfilm, maar dan echt echt gebeurd. Zou de film weer eens willen zien. Misschien kan ik het beter verwerken en die trauma kwijtraken. Voor mij is het de ultieme rampenfilm.

avatar van A.L.I.E.N
Ik vond de film wel wat minder.
Soms wat het wel spannend,dat geef ik toe.
Maar ik vond het vooral grappig waneer die gast in de kroeg de pruik van die vrouw,die eigenlijk een man was,aftrok.Iemand anders nam het voor die man/vrouw op en dat eindigde in een masale vechtpartij.Maar het grapigst vond ik dat op dat moment iemand als kerstman verkleed binnenkwam en dat die masaal mee begon te vechten op de avond van vrede .

Ben ik al lang naar opzoek.wie o wie kan me helpen?

Ik heb hem gehuur en in Australie is hij op DVD.In de BENELUX weet ik niet.