A Pessoa É para o Que Nasce (2003)

Alternatieve titel: Born to Be Blind

1 stem

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Roberto Berliner en Leonardo Domingues
met Regina Barbosa, Maria das Neves Barbosa en Conceição Barbosa

Drie blinde zussen uit het Braziliaanse Campina Grande verdienen al jaren hun geld door op straat te zingen. Ze hebben prachtige, ontwapenende stemmen. Met hulp van anderen kunnen ze zich redden, hoewel uit hun verhalen blijkt, dat ze vaak slecht werden behandeld. Dat begon al met hun moeder, die het geld dat zij verdienden aan haar vriendjes gaf. De aandacht van regisseur Roberto Berliner, die hen gedurende enige jaren volgt, vinden ze heerlijk. Naar aanleiding van de film komen radio en televisie op bezoek en mogen ze optreden voor een paar duizend mensen. Maar langzaam ebt de belangstelling van de buitenwereld weg. De zussen zijn weer gedwongen om te bedelen: ze zijn terug bij af.