Jakarta (1988)

Indonesië
Thriller

geregisseerd door Charles Kaufman
met Chris Noth, Suzee Pai en Ronald Hunter

De topman van de CIA in Indonesië kreeg drie jaar terug een eenvoudige klus te klaren: hij moest een mysterieuze Oosterse schone, Esha beschermen omdat zij een hoofdgetuige was in een belangrijk drugsproces. Maar CIA man Falco beging een fout: hij werd verliefd. De huurmoordenaars van drugs-koning Dolf konden dan ook gemakkelijk hun slag slaan en Esha opruimen. Nu is Falco een verbitterd man, terug in New York en ontslagen door de CIA, tot hij ontdekt dat een aantal van Dolfs huurlingen hem op het spoor zijn. Falco wordt ontvoerd en komt terug in Jakarta terecht, waar blijkt dat men hem nog steeds niet vergeten is.