Alerte au Deuxième Bureau (1956)

Alternatieve titels: Nest of Spies | 2ème Bureau tegen Onbekende

1 stem

Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Jean Stelli
met Franck Villard, Marc Cassot en Geneviève Kervine

Professor Verdier heeft het middel ontdekt om op elektronische wijze op afstand de hersenen van eventuele aanvallers te bereiken. Aldus zal elke luchtaanval verlamd kunnen worden. De professor werkt in het geheim in een zwaar bewaakt laboratorium. Op een nacht wanneer hij documenten naar huis heeft gebracht, worden zijn formules en zijn uitvinding gefotografeerd: het Tweede Bureau is onmiddellijk in staat van alarm. In Orly wordt voor de ogen van de politie een mysterieuze reiziger vermoord. Het blijkt dat de etiketten van zijn bagage zijn veranderd. De plaats van de misdaad wordt grondig onderzocht en men achterhaalt de identiteit van de onbekende: het blijkt iemand te zijn die van de chef van het Tweede Bureau de opdracht kreeg om de documenten van de professor te fotograferen, maar die zelf behoorde tot een spionagebende.