Wild op Klassiek (2007)

Nederland
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Dorien Janssen
met Judith van Driel, David Faber en Gunter Pichler

Het Ricciotti Ensemble is een symfonieorkest van veertig jonge musici. Zij treden op voor publiek dat normaal gesproken niet met live klassieke muziek in aanraking komt; ze spelen in gevangenissen, voor daklozen, in asielzoekerscentra of gewoon op straat, op een plein of in een plantsoen. Op tournee geeft het orkest vier of vijf optredens per dag. Over de ontmoetingen tussen twee werelden. De wereld van jonge veelbelovende klassiek geschoolde musici vol idealisme en talent en de dagelijkse werkelijkheid van een aantal bezoekers van de concerten, voor wie het leven minder kansrijk verloopt.