Un Hecho Violento (1958)

1 stem

Spanje

geregisseerd door José María Forqué
met Mabel Karr, Adolfo Marsillach en Richard Morse

Clint Hall en zijn vrouw Kathy zien het geluk van hun wittebroodsweken onderbroken worden wanneer Kathy plotseling ernstig ziek wordt. Clint gaat op zoek naar een dokter en krijgt een voorschrift voor geneesmiddelen. Maar op de weg naar huis wordt hij aangevallen en beroofd. Zonder geld kan hij geen medicijnen kopen en ten einde raad besluit hij de apotheker te intimideren. Hij belooft hem wel achteraf zo spoedig mogelijk te betalen. Hij wordt echter door de politie gevangen genomen zonder dat hij de kans krijgt zich te verdedigen.