Tutti Defunti... Tranne i Morti (1977)

Alternatieve titel: All the Souls... Except the Dead

1 stem

Italië
Komedie / Thriller

geregisseerd door Pupi Avati
met Gianni Cavina, Francesca Marciano en Carlo Delle Piane

Dante vindt een job: op naam van de auteur moet hij aan bepaalde edele families de exemplaren van een boek verkopen dat over die families handelt. Het gaat slecht in het begin, geen enkel exemplaar raakt verkocht. Hij arriveert bij de villa van Markies Zanotti. De man is pas gestorven en heel wat verwanten zijn in het huis aanwezig. Dante valt erg in de smaak van de dochter Iliari, die hem uitnodigt voor het avondmaal. Ondertussen wordt de echte schrijver van het boek vermoord. In de villa worden ook twee moorden gepleegd. Wanneer inspecteur Martini een onderzoek instelt, besluit hij de uitgang van de villa te blokkeren zodat iedereen er moet blijven. Maar ondertussen gaan de moorden verder.

Paar keer op het punt gestaan om hem te kopen. Avati is best interessant.

avatar van Mac Hammer Fan
Wouter schreef:
Paar keer op het punt gestaan om hem te kopen. Avati is best interessant.

Inderdaad, maar deze DVD is wel zonder Engelse onderschriften en ik twijfel nog.
Het zou een komisch vervolg zijn op "La Casa dalle Finestre Che Ridono", met deels dezelfde sets en acteurs.