La Venere dei Pirati (1960)

Alternatieve titels: The Queen of the Pirates | Venus der Piraten

Italië / West-Duitsland
Avontuur / Actie

geregisseerd door Mario Costa
met Gianna Maria Canale, Massimo Serato en Scilla Gabel

In het Italië van de 16de eeuw, aan de Adriatische kust, wordt het graafschap Doruzza geregeerd door de wrede graaf Zulian en zijn trotse docher Isabella. Wanneer ze een grove onrechtvaardigheid tegen een van de bewoners dreigen te plegen, komen de marine officier Mirko en diens dochter Barbara tussenbeide, en worden gearresteerd. Ze worden door de hertog Cesar de Santacroce vrijgesproken, maar meteen weer door Isabelle opgepakt. Isabelle, die het niet kan hebben dat Barbara mooier is, stuurt haar als slaaf naar het Midden-Oosten. Mirko weet te ontsnappen, en krijgt een schip onder controle om zijn dochter te bevrijden.