Tropic Zone (1953)

geregisseerd door Lewis R. Foster
met Ronald Reagan, Rhonda Fleming en Noah Beery Jr.

Dan McCloud wordt tot een lokale held uitgeroepen als hij kleine onafhankelijke bananentelers ter hulp schiet, die het willen opnemen tegen de intimidatie van Lukats, onder wiens tirannie zij erg te lijden hebben.

Dick2008
Jaren geleden gezien en vond hem toen helemaal niet slecht. Maar inmiddels gedateerd, zoals veel van dit soort films, die toch al vaak in kleur waren, zoals deze, al vond ik het hier niet zoveel uitmaken. Het probleem zit hem natuurlijk vooral dat er gesuggereerd wordt dat het verhaal zich in een zweterige bananenrepubliek afspeelt, maar intussen gewoon in de studio. En zijn we inmiddels ook al uitgekeken op Rhonda Fleming en Reagan bakt er ook niet veel van. Het rammelt aan alle kanten, ondanks het goede verhaal. Ik vond het best leuk om hem nog eens gezien te hebben ook stelt het als geheel niet zoveel voor en die exotische toestanden, waarin Fleming wel vaker speelde, zijn ook niet meer helemaal van deze tijd. Maar hier en daar heeft de film toch ook wel weer zijn aardige momenten. 2.0