Ma Famille Africaine (2004)

Alternatieve titel: My African Family

1 stem

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Thomas Thümena
met Thomas Thümena, Lea Zézé Thümena en Yann Thümena

De Zwitser Thomas Thümena is 'gelukkig' getrouwd met de Ivoriaanse Lea Zézé. Ze hebben samen een zoontje, Yann, en ze leven in duitstalig Zwitserland. Het gaat niet allemaal van een leien dakje. Lea Zézé heeft moeite met de taal, inburgering en het vinden van werk. Daarnaast hoedt er in haar vaderland Ivoorkust een burgeroorlog en heeft ze veel last van heimwee. Thomas komt nogal in botsing met haar als het gaat om de opvoeding van hun kind, en het vervoeren van apenvlees in zijn koffer van Ivoorkust naar Zwitserland doet hij ook niet uit vrije wil. Tragisch-komisch portret van een koppel afkomstig uit verschillende culturen. Zo was het eerste wat Lea Zézé dacht toen Thomas haar aansprak, dat hij op zoek was naar actrices voor een pornofilm. Het kan vreemd gaan met de liefde.