Brighty of the Grand Canyon (1967)

Alternatieve titel: Brighty

geregisseerd door Norman Foster
met Dick Foran, Joseph Cotten en Pat Conway

Brighty de ezel heeft een prettig wild leventje zonder stress, terwijl hij zijn vriend Old Timer - een gouddelver - vaak helpt. Deze heeft een koperader in de Grand Canyon ontdekt. Als Old Timer door een vreemdeling - Jake Irons genaamd - wordt gedood, staat Brighty er alleen voor. Een vriend van zijn gestorven baasje, Oom Jim Owens, besteedt samen met de sheriff vele jaren aan het zoeken naar de moordenaar. Na verscheidene avontuurlijke jaren gaat Brighty meehelpen om de voortvluchtige crimineel te pakken te krijgen.