African Bambi (2007)

Nederland
Familie / Documentaire

geregisseerd door Alan Miller
met de stemmen van Loes Luca en Traudel Haas

De Serengeti vlakte in Tanzania is het thuisgebied van onze verteller in dit verhaal, de giraffe. De giraffe heeft, vanuit haar hoge positie, een unieke kijk op het leven in de Serengeti en ze is trots op het gebied waar ze woont. Zij vertelt het verhaal over de jongste dieren van de Serengeti. Een verhaal dat van generatie op generatie wordt doorverteld. Een verhaal van moed en van avontuur. Zij vertelt het verhaal van de jonge gazelles Tomi, Grant en Imp die worden geboren op de wonderschone vlakte van Tanzania. Te midden van miljoenen wilde beesten en zebra's en onder het oog van hun liefhebbende en beschermende moeders groeien onze gazelles op. Zij hebben nog veel te leren voordat zij volwassen sterke gazelles zijn en gevaar ligt continu op de loer. Vanuit het perspectief van Tomi, Grant en Imp maken we kennis met de dieren op de vlakte en de dieren van de migratie. 'African Bambi' is een verhaal over volwassen worden. De weg naar volwassenheid is niet makkelijk. Het is een kwestie van overleven. Maar onze drie vrienden vinden hun weg en groeien op tot krachtige gazelles.

avatar van kwinz
Mooie documentaire-achtige film! Met lieve stemmetjes

Schitterende beelden die je doen smelten

avatar van Flipman
Eigenlijk een heel standaard natuurdocumentaire, maar het mooie is dat het leuk gebracht is voor kinderen -en de rest van de familie- en dat de kleinsten hier ook nog wat van op kunnen steken! Geen idee of zulks al bestond, maar ik moedig het zeker aan!

Vier punten.

avatar van Noodless
Mooie natuur-documentaire met fascinerende beelden die de kijker een warm gevoel geven maar tevens ook de hardheid van de natuur laat zien. 7/10

avatar van james_cameron
Jammer van de kinderachtige voice-over, want de beelden zijn werkelijk prachtig. Op blu-ray spat de kleurenpracht werkelijk van het scherm af. De documentaire is qua inhoud niet echt op kinderen gericht- zo zijn er bijvoorbeeld een aantal vrij spannende en soms zelfs gruwelijke scenes- dus waarom er gekozen is voor een dergelijke simpele vertelstijl is mij een raadsel. De volgende keer zet ik gewoon het geluid uit en een mooi muziekje aan, dan is dit helemaal top.

avatar van Marvinleeaday
Volledig eens met james-cameron!