Die Gentlemen Bitten zur Kasse (1966)

Alternatieve titels: Der Große Postraub | The Great British Train Robbery | The Great Train Robbery

1 stem

West-Duitsland
Misdaad / Drama
235 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door John Olden en Claus Peter Witt
met Horst Tappert, Hans Cossy en Günther Neutze

Vijftig kilometer voor zijn doel in Londen, op 8 augustus 1963, wordt de speciale posttrein van Hare Majesteit overvallen. Bij de spectaculaire overval roven de gemaskerde mannen 2,6 miljoen pond sterling. Wanneer een grote zoekactie door de politie opgestart wordt, worden de eerste spanningen zeer goed zichtbaar in de zogenaamde 'Gentleman-Gang'.

Geweldig succes bij onze oosterburen met een nog jonge Horst Tappert, (derrick) in de hoofdrol.