Ferien mit Piroschka (1965)

West-Duitsland / Oostenrijk / Hongarije

geregisseerd door Franz Josef Gottlieb
met Marie Versini, Götz George en Dietmar Schönherr

Hartenbreker Thomas Laurends, zoon van een rijk gezin uit Hamburg, heeft het er maar moeilijk mee dat zijn vriendin, Karin, te veeleisend is. Daarom neemt hij, met enkele vrienden, een opdracht van zijn vader aan, om naar Hongarije te gaan en daar enkele paarden te kopen. Eenmaal in Hongarije leert hij de temperamentvolle Tery kennen, en wordt hij verliefd op haar. Hun liefde wordt gestoord wanneer Karin arriveert, die wil weten wat haar vriend in Hongarije doet.

avatar van Brix
Een draak van een film.
De paarden acteren nog 't best (maar die konden het vreselijke script gelukkig ook niet lezen, en hun rol is onbeduidend)

Regisseur Gottlieb heeft wel eens vermakelijkere films afgeleverd (maar ook nog meer missers)

De humor is niet leuk, tenenkrommend slecht zelfs, en vooral George valt op dit gebied zwaar door de mand.

Het enige bezienswaardige is de immer charmante Parisienne Marie Versini.
Niet dat ze beter acteert dan de rest van de cast, maar haar uiterlijk maakt de boel tenminste wat minder grauw.
In vergelijking met haar ziet de blonde Gisela Uhlen er uit als een levenloze etalagepop.