Iszka Utazása (2007)

Hongarije
Avontuur / Drama

geregisseerd door Csaba Bollók
met Mária Varga, Rózsika Varga en Marian Rusache

De twaalfjarige Iska wordt misbruikt door haar ouders. Teleurgesteld in haar sombere bestaan in een arm dorp besluit ze weg te lopen uit haar ouderlijk huis en gaat ze op zoek naar een beter leven. Een kort verblijf in het goed bedoelde, maar tekort komend, weeshuis helpt niet echt om haar angst voor de toekomst weg te nemen. Het leven van Iska lijkt een positieve wending te nemen wanneer ze met de vriendelijke jongen Marian een reis naar de kust wil gaan maken. Haar verhaal neemt een tragische wending wanneer ze wordt gekidnapt door criminelen die een kinderprostitutienetwerk runnen.